Press

US-Records with EB29

Despite the mediocre soaring season 2016 Mitch Polinsky was able to break some US-records in his EB29.His flights were now confirmed as records by FAI in the category triangle and speed.US-records... [more]


Ostiv Award for Walter Binder

The OSTIV Award 2014 goes to Walter Binder .... [more]


EASA Type Certification for EB29D!

TCDS EASA.A.559


Happy Pilots - Delivery of serial numbers 028 and 029

Alexander Müller and Tassilo Bode are owners of serial number 028 and 029 the latest EB29. [more]


Optimum wing span and wing loading for every weather!

25.3m - 28.3m - 29.3m: Since march 2011 we supply a new wingtip for our gliders EB29 and EB28 edition for a wing span of 25.3 m, in addition to the existing versions with 28.3 and 29.3 m.  [more]


Change from Rotax to Solo

As anavailability of spare parts for the Rotax 535C can no longer be guarateed, we offer to replace the Rotax 535C with the Solo-Engine 2625/2.   [more]


Happy Pilots! - Delivery of serial numbers 028 and 029

D-KPAM Maiden Flight 24.Feb
D-KVVB Maiden Flight 02.Mai

The latest serial numbers 028 and 029 of the EB29 went to the Top Pilots Alexander Müller and Tassilo Bode. And they are loving it. 

On May 4th  Alexander made optimal use of the weather situation and flew 1155,8 km with a speed of 108.2 kph. This flight included a declared 1100 km FAI triangle. On landing Alexander was full of praises about his brand new EB29 and our congratulations go to the successful pilot.

We wish Alexander Müller, Tassilo Bode and all EB pilots a very successful flying season 2014.

Flight May 4th 

Now Wing Span of 25.3 m available for EB29 and EB28 edition

Regardless of the trend to shorter wing spans in the open class, pilots who want to fly at the front of the competition cannot ignore the advantages of a great wingspan when flying in not so “ fast “ weather.

As the regulations for open class competitions allow to alter the wing span from day to day, we have made wing span optimization for our gliders very easy: since march 2011 we supply a new wingtip for our gliders EB29 and EB28 edition for a wing span of 25.3 m, in addition to the existing versions with 28.3 and 29.3 m.

Now you can choose the optimum wing span for every weather, in order to fly at the front of the competition or to enjoy an ideal pleasure flight. This concept has been succsesfully demonstrated by Michael Sommer winning the German open class championschips in 2011.


Press reports:

aerokurier Ausgabe 7/2013
GEGEN  DEN  TREND

Jetzt gibt es den "Sport-Doppelsitzer" von Binder Flugmotoren- und Flugzeugbau: die EB29DElektro - ein Doppelsitzer mit wenig mehr Ausmaß als ein Einsitzer. Die Idee dahinter: doppelsitzig fliegen mit den Leistungen eines Einsitzers.

 

 

segelfliegen issue 6/2011
EUROPAMEISTER MIT BINDERS WUNDERWAFFE

Zunächst musste ich meiner Ehefrau klar machen, dass es auf der gesamten Erde keinen schöneren Platz für unseren Sommerurlaub
als Litauen gibt. Dann das zweite Problem: Mit welchem Flugzeug sollte ich zur EM gehen? Mit meinem Nimbus 4 bin ich nach über 1000 Flugstunden durch und durch vertraut. Oder soll ich versuchen, die neue Wunderwaffe der Binders, die EB 29 für Litauen zu bekommen? Ein Anruf in Ostheim brachte Klärung.
Im Mai bekomme ich die Möglichkeit, mich mit der EB vertraut zu machen......

 

aerokurier issue 9/2010
Michael Sommer World Champion!

Szeged: Das haben bislang nur ganz wenige Spitzenpiloten geschafft: Michael Sommer (Kleinostheim/ Shanghai) hat sich bei den WM der Offenen Klasse in Szeged, Ungarn, zum  dritten Mal in Folge den Titel des Weltmeisters geholt!

 

aerokurier issue 11/2009
Die neue Formel 1

Walter Binder mischt die Offene Klasse auf. Aus der Rhön kommt jetzt ein neuer Einsitzer, der seine Konkurrenten schon in der Spannweite deutlich übertrifft:
die EB29.

 

aerokurier issue 9/2009
Schlanker für mehr Speed

Mit dem eigenstartfähigen Doppelsitzer EB28 baut Walter Binder serienmäßig das modernste und größte Offene-Klasse-Flugzeug. Doch das war ihm schon kurz nach der Zulassung der Superorchidee nicht genug. In der Version „edition“ hat er die EB28 weiter für den schnellen Vorflug optimiert. Mit dem neuen Flügel wird im September auch der Einsitzer, die EB29, starten – und das mit dann sogar 29,3 Metern Spannweite.

 

aerokurier issue 11/2007
Hochleister mit gutem Handling

Für Überraschungen war Walter Binder mit seiner kleinen Firma in Ostheim hinter der Rhön schon immer gut. Jetzt kommt von ihm das modernste und größte Offene-Klasse-Flugzeug.

 


Infos zur neuen EB29D

Binder Motorenbau GmbH
Alter Frickenhäuser Weg 15
D-97645 Ostheim v. d. Rhön

Tel.: +49(0)9777 - 9200

binder.motorenbau(at)t-online.de

HB DE.21.G.0138
IHB DE.MF.0534
CAMO DE.MG.0534

Further impressions you will find under the following links: